So here's what you missed on Glee! - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Jamie - WaarBenJij.nu So here's what you missed on Glee! - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Jamie - WaarBenJij.nu

So here's what you missed on Glee!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

30 September 2014 | Verenigde Staten, Binghamton

Mensen die me goed kennen weten dat ik van de TV serie Glee hou. Het gaat over een groep Amerikaanse Highschool-nerds die zich door de hoogte-en dieptepunten van het leven worstelen terwijl ze Broadway-showstoppers zingen. Waarom dit relevant is voor mijn verhaal, daar kom je later wel achter.
Een aantal weken terug was er in verschillende collegezalen iets wat de Dollar Show heet, zo genoemd omdat de toegangsprijs welgeteld één dollar is. Alle negen acapellagroepen die Binghamton rijk is (Alleen mannen of vrouwen, Golden Oldies, popmuziek, Christelijk, Joods, etcetera) trokken aan ons voorbij, net als leden van de stand-up comedygroep. Het is alsof de universiteit dacht: ‘Oh, Jamie komt. Laten we een acapellagroep oprichten die uitsluitend Broadway- en Disneyliedjes zingt’. Perfecter bestaat bijna niet (als ik de verwachtingen hoog heb gespannen moet ik je teleurstellen: Ik heb auditie gedaan maar was niet door. Grrr.)
Redelijk gedesillusioneerd ging ik twee dagen erna naar de audities voor de Glee club, want die is er op Binghamton. Met de gedachte ‘Ik kan het wel proberen, ik heb toch niets te verliezen’ deed ik net als zo’n 40 anderen auditie, en ik kreeg zowaar een mailtje dat ik door was! De callbacks waren een paar dagen later. Eerst moesten we een dansje leren en het ging er daarbij niet om dat we het heel goed deden (dat geloof ik niet) maar vooral dat we uitstraalden dat we plezier hadden. Vervolgens leerden we een vierstemmig liedje en zongen we dat keer op keer op keer. Soms alleen de mensen die auditie deden, soms in verschillende combinaties met huidige leden om te horen of je er goed bij paste. En je raadt het al: Ik was niet door. Grapje, ik kreeg een mailtje dat ik erbij mocht!

Met mijn Turkste suitemate Basak ging ik naar een Krav Magaklas die werd aangeboden door de Israëlische studentenvereniging. Dat had ik altijd al eens willen doen, maar het bleek redelijk overeen te komen met Kenpo Karate: ellebogen riching de kaak en schoppen in het kruis. Alleen dan minder leuk, want ze had natuurlijk geen bescherming aan dus kon ik haar niet echt raken, wat ik natuurlijk gewend ben (nog sorry voor dat knietje, Basak :S)
Verder in de categorie Overdreven Brandveiligheid: er was een Firedrill op woensdag, toen ik net had opgehangen nadat ik had geskyped met Gendt (leuk om jullie allemaal even te zien!). Je weet meteen dat dat het brandalarm is, want het is een takkenherrie en er begint een licht te knipperen. Iedereen dus snel naar buiten via de trap, en na een poos konden we weer naar binnen. Daar deed de verlichting het niet meer en bleek de stoom te zijn uitgevallen. Eerst dacht ik dat dat verband hield met de brandoefening, maar de stroom bleek op de hele campus te zijn uitgevallen. De dining halls waren gesloten, sommige lessen vielen uit en er zaten mensen vast in de lift, haha. Eigenlijk niet grappig, ik denk dat ze er best een poos hebben gezeten. Daarom neem je dus nooit de lift met een brandoefening, God straft meteen.
Ik had een basketbaltraining en dat was leuk, omdat ik al heel lang basketbal wilde spelen. Bijna alle andere meiden zijn alleen wel heel goed en spelen al superlang, dus dat was wat minder…

Het was Gay-Day bij musicalklas. We gingen luisteren naar liedjes van Cole Porter die in zijn tijd nogal vaak werd gecensureerd vanwege de suggestieve teksten, en die mijn leraar leuk vond om uitgebreid te gaan analyseren. Nu is de hele klas op de hoogte hoe dubbelzinnig de lyrics zijn van het liedje ‘You’re the top’.
Een leuke nieuwe categorie die ik heb bedacht: ‘Quotes van leraren’. De musicalklas-leraar zei gisteren: ‘You’re studying in Binghamton. You’re all Jewish now’, refererend naar het hoge aantal Joodse mensen dat hier rondloopt.
Vrijdag ging ik naar Best Buy, de Amerikaanse equivalent van Media Markt, om een GoPro te kopen. Dat is een klein cameraatje dat je kan gebruiken om allerlei sportieve activiteiten te filmen, zoals skieën, duiken, noem maar op. Die kon ik de dag erna meteen uitproberen toen Josien en ik gingen kayaken op Lake Ontario.
We gingen ’s ochtends vroeg weg, in een busje met alle kano’s in de aanhangwagen. Toen we waren aangekomen bij Lake Ontario stond ons een onaangename verrassing te wachten: Voordat we konden gaan kanoën moesten we eerst omslaan in de kano, om te laten zien dat we niet zouden verzuipen, mocht het later op de dag weer gebeuren. We kleedden ons dus om in onze zwemkleren en een voor een moest iedereen in de kano klimmen en omkieperen. En het was k-k-koud. Maar daarna waren we wel klaar om te peddelen richting het meer, dat wel een zee leek vanwege de golven en dat het zo groot is dat je de overkant niet kan zien.

Ik lag er die avond rond twaalven in, wat later was dan gewild want ik moest de dag erna om 5.20 opstaan om de bus te halen. Ik was dus niet heel blij toen om 2.45 ’s nachts het flipping brandalarm afging voor nog een fire drill. Hoe halen ze het in hun hoofd? Gelukkig was mijn roommate Mia helder genoeg van geest om me een deken aan te geven die ik om me heen kon slaan, zodat ik niet hoefde te koukleumen buiten. Daarna had ik dus niet lang meer om te slapen, want ik moest dus de bus halen. Ik had namelijk een dagje New York voor mezelf gepland! De busrit duurt zo’n 4 uur, dus rond tienen stond ik op Times Square. Daar was de Broadway Flea Market bezig, kraampjes die spullen van en over musicals verkochten. Ik heb me ingehouden, en alleen een Lion King mok en armbandjes gekocht (al hadden ze bij het Wicked kraampje wel verleidelijke spullen…)

Ik had mijn longboard bij me, want het was al een tijd een wens om te boarden in New York. Ik heb vooral een hele hoop gezien wat ik zou kunnen opnoemen, maar je kan ook gewoon het filmpje bekijken dat ik heb gemaakt van die dag!

https://www.youtube.com/watch?v=pHIr7vFecvo&list=UU62Tbpmu89oWU4JpQoKlKVw

Ik was dus naar de opnames van College Tour met Famke Janssen geweest, die afgelopen vrijdag werd uitgezonden. De uitzending is vast wel terug te vinden op Uitzending Gemist, en ik heb me laten vertellen dat ik in beeld ben gekomen! Toen ik op Times Square zat te filmen kwam Lenny Kravitz ineens voorbij, een bekende zanger en acteur. Hij was een clip aan het opnemen, wat niet bepaald makkelijker werd door de drommen mensen om hem heen. Chaos!
Om 11 uur ’s avonds ging de bus weer naar Binghamton, en rond 3 uur lag ik in mijn bedje. Nog twee daagjes school, want daarna gingen we een korte vakantie van vijf dagen tegemoet waarvoor ook weer een trip op de planning stond. Maar daarover meer in het volgende verslag!

Bedankt voor het lezen en laat vooral weer een reactie achter!

And that’s what you missed on GLEE!

  • 30 September 2014 - 06:13

    Sharon:

    Hee, wat gaaf dat je zomaar even een dagje naar NY kan/gaat! En supervet die GoPro: leuk filmpje, geeft een goede indruk van alles!

    Geniet ervan:) Groetjes!

  • 30 September 2014 - 09:58

    Rosa:

    Wat leuk dat je in de glee club zit! En met muziek is toch veel leuker dan alleen a capella :) (of is glee club ook a capella?). Als je mee moet doen aan regionals enzo, dan moet je dat wel even melden. ;)
    De fire drills klinken echt verschrikkelijk... Hoe vaak worden die gedaan? Twee keer per week ofzo? Bij ons op school was echt één keer per jaar al veel, maarja, daar sliepen we natuurlijk niet.
    En dat filmpje is echt heerlijk! Het lijkt me geweldig om zo door New York te zwerven.

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!

  • 30 September 2014 - 10:31

    Petra:

    Eens met Rosa: Glee lijkt me veel leuker nog dan dat acapella-koor. Geweldig filmpje hoor, van je dag in New York. Leuk dat je al je belevenissen zo uitgebreid beschrijft. En ja we zagen je dus zitten in de zaal bij de uitzending van College Tour afgelopen vrijdag.
    Liefs

  • 30 September 2014 - 22:27

    Michael:

    Sweet Jame,

    Supervet dat Je KravMaga hebt gedaan! En natuurlijk gaat er niets boven kenpo karate!

    Als we in New York zijn, wil ik ook een brrodje gaan eten bij die aardige mijnheer aan het eind van je filmpje. Hij kijkt zo lief!

    Leuk verslag weer, en Rosa, ik hoop dat je in de gelegenheid komt om Jamie te gaan bezoeken en ook door New York te dwalen.

    Groetjes en veel liefs, Daddyboy

  • 30 September 2014 - 23:02

    De Gendtjes:

    Pfff.....lijkt wel een life is like box of choclats reisverslag. Gaaf hoor!

  • 30 September 2014 - 23:06

    Jamie:

    Nou, dat broodje was niet te vreten haha :) Dus die man mag nog zo lief kijken, maar toch maar naar een ander kraampje of een restaurant als we daar zijn. Rosa heeft haar ticket gekocht, dus ze komt sowieso! Heel exciting! Ik hoop dat het nu wel afgelopen is met de brandoefeningen, ik denk dat ze die aan het begin van het jaar doen zodat iedereen weet wat 'ie moet doen. Maar nu weet iedereen het denk ik wel!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Binghamton

Jamie

English Below --------------------------- Hoi en welkom op mijn blog! Hier zal ik schrijven over mijn tijd in Binghamton waar ik vanaf 17 augustus zal studeren, en hopelijk veel zal zien en meemaken! Hi and welcome to my blog! Here I'll write about my time in Binghamton where I'll be studying as of august 17th, and where I will hopefully see and experience lots of things!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 13435

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Binghamton

Landen bezocht: