Tussendoor - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Jamie - WaarBenJij.nu Tussendoor - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Jamie - WaarBenJij.nu

Tussendoor

Blijf op de hoogte en volg Jamie

01 December 2014 | Verenigde Staten, Binghamton

Ik loop een beetje achter met mijn verslagen, dit gaat inmiddels over een maand geleden. Oepsie! Hier is het alsnog. En ik zal zo snel mogelijk het verslag uploaden dat iedereen eigenlijk wil lezen, namelijk over nog meer trips (onder andere New York met mijn ouders!)

Mensen die willen weten hoe het is afgelopen met mijn pompoen: Ik had elektrische kaarsjes gekocht om erin te doen, heel sfeervol, maar na een paar dagen begonnen er harige dingen in de pompoen te groeien. Ook was er een familie fruitvliegjes ingetrokken die ik namen had gegeven die begonnen met de letter J. Toen hij langzaam ineenzakte en er zich een plasje vocht had verzameld onder de pompoen heb ik hem weggegooid.

Ik hou er niet van om dingen te missen, dus als dingen op hetzelfde tijdstip vallen wil ik naar allebei. Mijn kamergenootje Mia is de president van Mohawk Hall waar we wonen, en elke zondag is er een meeting waarbij wordt besproken wat er allemaal gebeurt in het gebouw. Dit valt alleen tijdens Glee. Hier kwam mijn longboard goed van pas, want ik kan extra snel heen en weer, allebei bijwonen, en ik mis dus weinig van rehearsal. Hetzelfde geldt voor de meetings van de Outdoorsclub, die vallen onder filmavond van mijn musicalklas!
Ik had Basak en Mia stroopwafels gegeven, die vonden ze erg lekker. Ik heb mijn ouders meteen geïnstrueerd nieuwe mee te nemen toen ze kwamen, want ze waren snel op. Dit inspireerde me om de Food Share Plate in het leven te roepen: een bord waarop je eten of lekkernijen kan leggen die je wil delen met je huisgenootjes, aangezien liefde door de maag gaat. Mag maar hoeft niet van je culturele achtergrond afkomstig te zijn. In theorie een leuk idee, maar Basak was de enige die er enthousiast op inhaakte en het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet. Nadat ik had geskyped met opa en oma zeiden ze dat ik de ‘Groetjes’ moest doen aan Mia. Dat deed ik dus (in het Nederlands natuurlijk) en ik heb haar nog nooit zo verward zien kijken. Het is sowieso grappig als ze probeert Nederlandse woorden uit te spreken, want dat lukt niet bepaald . De harde ‘G’ klank blijft moeilijk voor buitenlanders.

In Amerika is Halloween een populaire feestdag. Weken van tevoren worden huizen versierd met nepspinnewebben en allerlei andere versieringen. Halloween onder studenten heeft een iets ander thema: niet eng maar slutty. Dat betekent korte rokjes. Hele. Korte. Rokjes. En aangezien iedereen op dezelfde avond naar de bars gaat om te drinken, kost het uren om überhaupt een bus of taxi te vinden om downtown te raken. Het was ook nog eens een van de eerste echt koude nachten. Josien en ik hadden vanuit mijn kamer een mooi uitzicht op iedereen die buiten zonder jas in hun panty’s stonden te blauwbekken. Ik was blij dat wij lekker binnen zaten en een filmpje hadden gehuurd. Een zombiefilm, dat dan wel.
Al weken van tevoren lopen mensen al na te denken als wat ze verkleed gaan. Ik had dus geen plannen om uit te gaan maar ik vond het toch leuk om me te verkleden als Elphaba uit de musical Wicked. Zo gingen we naar LateNite Binghamton, waar elke vrijdag en zaterdag leuke activiteiten worden georganiseerd. Deze vrijdag kon je racen op een segway, wat cool was om eens te proberen.
Mia had op zondag de gemeenschappelijke ruimte van Mohawk omgetoverd in een spookhuis, zo deed ik toch een beetje mee met Halloween. Amerikanen zijn gek op het feest, maar mij trekt het niet helemaal. Misschien is dat omdat ik Nederlands ben en er nou eenmaal niet mee ben opgegroeid.

Even tussendoor: iemand in de bus zei dat ik leek op Mick Jagger. Ik hoop dat dat was vanwege het leren jasje dat ik aanhad want ik heb het even opgezocht, en Mick Jagger is een kerel van 71. Heel fijn.

De Outdoorsclub is een hele vette club die trips de natuur in organiseert. Omdat de trips best populair zijn kun je de kans dat je mee mag opkrikken door vrijwilligerswerk te doen bij de Binghamton Senators, het lokale ijshockeyteam. Omdat ik natuurlijk van ijshockey hou, leek me dat nog leuk om te doen ook. Ik kwam een oud dametje te helpen bij haar kraampje waar ze o.a. koekjes, popcorn en pretzels verkocht. Ik kon nog net de laatste minuut van de wedstrijd meepakken, maar helaas verloren de Senators.

De quote van de week komt deze keer niet van mijn theaterleraar, maar van Mia. Ik heb mijn kamer opgezegd voor het volgende semester want dan woon ik hier natuurlijk niet meer, dus in onze kamer komt een plekje vrij en daar werd zij van op de hoogte gesteld. Ze kan nu kiezen of ze zelf een nieuwe roommate uitzoekt, of dat ze er at random een in de kamer laat plaatsen. Maar wat ze ook zou doen, het zou volgens haar sowieso een downgrade zijn, oftewel ze zou er op achteruitgaan want ze zei dat ze het met mij heel erg had getroffen. Aw!

  • 02 December 2014 - 19:59

    Rosa:

    Hahaha, Mick Jagger. Nee, dat zou ik inderdaad niet als compliment opvatten... Ik heb ook even een foto van m opgezocht toen ie jong was, maar dan zie ik de gelijkenis nog niet helemaal... Het zal inderdaad wel het leren jasje zijn :P.

    Leuk weer! Ik wacht het volgende verslag weer af! (alleen jammer dat ie niet langer was, dan zou het toch effectiever studie ontwijkend gedrag zijn geweest)

  • 04 December 2014 - 14:31

    Michael:

    Leuk weer om te lezen en ben natuurlijk zeer benieuwd naar het verslag over New York. Vandaag werd de kerstboom ontstoken, althans de lichtjes daarin, op Rockefeller Plaza. Zag de beelden op het journaal vanochtend. Bizar dat we daar een paar dagen geleden nog rondliepen! Veel liefs, Michael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Binghamton

Jamie

English Below --------------------------- Hoi en welkom op mijn blog! Hier zal ik schrijven over mijn tijd in Binghamton waar ik vanaf 17 augustus zal studeren, en hopelijk veel zal zien en meemaken! Hi and welcome to my blog! Here I'll write about my time in Binghamton where I'll be studying as of august 17th, and where I will hopefully see and experience lots of things!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 13485

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Binghamton

Landen bezocht: